Kopgroep Badhoevedorp

Gisteravond sloot ik aan bij de kopgroep voor de evaluatie van het Verkeersstructuurplan Badhoevedorp. We waren met een hele brede vertegenwoordiging van verschillende wijken en buurten in Badhoevedorp. Daarnaast sluiten experts of vertegenwoordigers van bepaalde belangengroepen aan. Zoals de fietsersbond, de Vervoerregio, de hulpdiensten, ondernemers, de reizigersadviesraad, buren uit Amsterdam, ambtenaren). Juist de combinatie van ervaringsdeskundigen en verkeersdeskundigen is belangrijk bij het ophalen van feitelijke gegevens en beleving van verkeer. Mooi om de enorme betrokkenheid te zien en te horen. Houd deze site in de gaten voor de laatste ontwikkelingen (en in dit geval de nulmeting van de tellingen).

#Update 3: Woensdagavond 26 juni vergaderde de Kopgroep VSP voor de tweede keer over de Tussenevaluatie van het Verkeersstructuurplan Badhoevedorp (VSP). Bij deze bijeenkomst was wethouder Marja Ruigrok van Verkeer en Vervoer ook aanwezig. En medewerkers van het mobiliteitsadviesbureau XTNT. 

Een combinatie van verkeersdeskundigen Γ©n ervaringsdeskundigen 
Wethouder Marja Ruigrok was blij bij de bijeenkomst te zijn: β€˜Ik ken de lijst met wie er in de Kopgroep zitten. Maar leuk om nu ook gezichten te zien’. Ze legde de groep uit welke opdracht ze precies kreeg van de gemeenteraad: zorg voor een tussenevaluatie van het verkeersstructuurplan. Doe daarbij niet alleen verkeerstellingen, maar zorg ook voor een combinatie van verkeersdeskundigen Γ©n ervaringsdeskundigen. β€˜Want jullie wonen hier, leven hier, fietsen hier, stappen in de auto en staan in de file. Die beleving moet ook meegenomen worden.’  

In gesprek over parkeeroverlast na het ingaan van betaald parkeren in Amsterdam 

Het onderwerp parkeren valt niet onder de Tussenevaluatie VSP. Maar het onderwerp heeft wel aandacht nodig. Wethouder Ruigrok vertelde veel e-mails te krijgen over de parkeeroverlast in Badhoevedorp. Die overlast ontstond nadat aan de Amsterdamse kant van de Ringvaart betaald moest worden voor het parkeren. β€˜Ik ga hierover in gesprek met de wethouder van Amsterdam. En dan gaan we kijken wat we hieraan kunnen doen’, aldus de wethouder.  

Belevingsonderzoek onder de inwoners door XTNT, het mobiliteitsadviesbureau  

Medewerkers van XTNT legden uit hoe zij het onderzoek gaan uitvoeren. En uit welke onderdelen het onderzoek bestaat. Zij vertelden onder andere dat zij niet alleen kijken vanuit de verkeerskundige kant, maar ook vanuit de gedragskant. Dus niet: wat zijn de regels enzovoort, maar vooral naar hoe het verkeer wordt ervaren, hoe het wordt beleefd. In het najaar houden zij een uitgebreid onderzoek onder alle Badhoevedorpers. Dit onderzoek wordt samen met de Kopgroep voorbereid. 

Meer weten en op de hoogte blijven van de Tussenevaluatie VSP? En wat de Kopgroep doet?  

Via onze pagina Verkeerstructuurplan leest u  hier alles over. Via onze Facebookpagina Badhoevedorp in ontwikkeling en de nieuwsbriefhouden we u op de hoogte van de ontwikkelingen.

Geef een reactie